درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:48   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32491صفحه نخست » سه شنبه، 10 بهمن 1396 - 14:37
به زودی؛  کپی صدای انسان توسط هوش مصنوعی
شرکت ها، دانشگاهیان و دولت ها سرسختانه برای تجزیه و تحلیل و درک کامل صدای انسان جهت کپی کردن از آن تلاش می کنند. با اینکه جنگ قدرت بین این نهادها جهت توسعه این فن آوری طی یک قرن گذشته ادامه داشت، اما در حال حاضر رقابتی تنگاتنگ برای رمزگشای صدای انسان در جریان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت ها، دانشگاهیان و دولت ها سرسختانه برای تجزیه و تحلیل و درک کامل صدای انسان جهت کپی کردن از آن تلاش می کنند.  با اینکه جنگ قدرت بین این نهادها جهت توسعه این فن آوری طی یک قرن گذشته ادامه داشت، اما در حال حاضر رقابتی تنگاتنگ برای رمزگشای صدای انسان در جریان است.


جهان را تصور کنید که صدای یک شخص، الزاما از گلوی همان شخص خارج نمی شود. مثلا صدای یکی از اعضای خانواده را از بخش دیگری در خانه می شنوید و فکر می کنید که او آنجاست، در حالی که نیست. در واقع این یک روبات است که صدای او را کپی کرده است!


کشورهایی مانند ایالات متحده، چین و استونی برای ساخت چنین رباتی تلاش می کنند. شرکت هایی نظیر فیسبوک، گوگل، اپل و آمازون نیز برای تقلید صدای انسان تلاش می کنند.


البته در حال حاضر نیز، خلق صدای مصنوعی دشوار نیست. حتما با Siri، صدای روی گوشی های تلفن آشنا هستید.  


خلق صدای طبیعی، به الگوریتم هایی بسیار پیچیده تر و گران تر نیازمند است. اما این فن آوری هم اکنون در دسترس می باشد.


همانطور که هر متخصص گفتار درمانی یا آسیب شناس گفتار و زبان، تاکید می کند، صدای انسان بسیار بیشتر از ارتعاش تارهای صوتی است. این ارتعاشات به وسیله هوایی که از ریه های ما فرار می کند و باعث باز شدن تارهای صوتی می شود، ایجاد می شود. این فرآیند صدایی منحصربفرد، مانند اثر انگشت هر فرد تولید می کند. اما منحصربفرد بودن صدا به کیفیت هایی مانند آهنگ (intonation)   یا تغییرات زیر و بمی در حین صحبت کردن و غیر نیز بستگی دارد.


اساسا اگر یک دولت یا موسسه بودجه کافی داشته باشد، می تواند پژوهشگران را برای لیست کردن تک تک عوامل موثر در منحصربفرد بودن صدای انسان به کار بگمارند تا به فن آوری تقلید صدای یک فرد دست یابند.

نرم افزاری که از سوی Adobe در حال توسعه می باشد، Photoshop of soundwaves نام دارد.
به زودی، امکان فریب، به اشتباه انداختن، تحریک یا بسیج عمومی با هوش مصنوعی که قادر به تقلید بی عیب و نقص صدای انسان ها می باشد، ممکن خواهد شد. در آن زمان، مسلما تشخیص تفاوت بین صدایی که از روبات خارج می شود و صدای ترامپ یا پوتین فوق العاده دشوار خواهد بود.  


در دورانی که بی اعتمادی گسترده به رسانه ها و نهادهای رسمی وجود دارد، تقلید صدا می تواند پیامدها و خرابی های جدی به بار بیاورد. حتی سبب آغاز جنگ بشود. تصور کنید که صدای تقلید شده یکی از رهبران جهان، اظهارات دروغین و تحریک آمیزی را مطرح کند. آیا شهروندان یا ژنرال های ارتش می توانند جعلی بودن آن را تشخیص بدهند؟
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد